Els polítics que governen tenen la gran responsabilitat d'administrar els pressupostos del govern, en aquest cas els polítics catalans respecte al pressupost de la Generalitat. La Generalitat ha tingut un pressupost aproximat de 34.000 milions d'euros.
El deure del govern es administrar aquests diners de la millor manera, es difícil control.lar al 100% la totalitat d'aquest caler, però si es que pot evitar gastar-los fútilment o de que la corrupció s'en quedi una part.
Llavors, parlant de l'AVE espanyol. ADIF, el gestor d'infraestructures ferroviàries d'Espanya, va fer una inversió ingent de caler i temps en l'estació de Sants per fer arribar l'AVE.
Fem un recordatori de Sants. L'any 2003, per dir un any, a Sants hi arribaven els trens de rodalies, mitja distància, llarga distancia i trenhotels de Renfe. Després d'unes obres, complexes llargues i molt molestes pels passatgers i veïns es col.loquen 6 vies d'AVE i 8 d'ample RENFE. Si, Renfe té un ample de via i l'Ave un altre.
Aquestes obres, van ajudar a fer crèixer el descontentament de Catalunya envers Espanya, va fomentar una manifestació pel Dret a Decidir multitudinària i la pèrdua de més d'un milió de passatgers mensuals a l'estació de Sants que a hores d'ara, any 2009, encara no ha recuperat. A més sumem-li les avaries, retrassos, accidents constants de la xarxa de Renfe.
L'estació de Sants, a més a més de la xarxa ferroviària de Renfe, té accés a les línees de metro 3 i 5, i una estació de busos a l'exterior. A part de la zona d'aparcament pel passatgers, taxis i un hotel.
Ara volem fer a la zona de la Sagrera, l'estació intermodal (xulo el nom, eh?) que integra busos, trens i metro. Us sona de res? a més 6 vies d'AVE i 8 de Renfe. Us sona de res? A més a construcció de diferents edificis i hotels. Si, es com un Sants, però amb una gran diferència, es fa tot de zero. I només costa, bé s'ha pressupostat per uns 700 milions d'euros. Després, quan l'acabin, ja es veurà quan ha costat.
I jo dic, penso, si ja tenim una estació de Sants que ha costat un munt, sobretot de problemes, ens cal a Barcelona, una segona estació d'Ave? Madrid no en tenen i tenen molt més volum de trens AVE. No vull dir que haguem de fer el que fan en un altre lloc, però si tindre present les necessitats d'altres llocs i com les resolen. I torno a dir, cal gastar 700 milions d'euros en fer uan estación nova? O es que després tancarem Sants?
No seria millor tindre una bona estació, i ben adaptada a tothom? perque amb una molt petita part es podrien fer uns bons accessos per a disminuïts físics i pels qui porten maletas o envalums.
També es podria invertir aquest caler en millorar les infrestructures de Renfe, desdoblament de la via de Vic, la realització de la linea orbital, o la linea trasnversal, eliminació total dels pasos a nivell, l'accés a totes les estacions i intercambiadors per als minusvàlids....
Crec que aquests 700 milions donarien per a moltíssimes coses relacionades amb la xarxa ferroviària de Renfe.
El deure del govern es administrar aquests diners de la millor manera, es difícil control.lar al 100% la totalitat d'aquest caler, però si es que pot evitar gastar-los fútilment o de que la corrupció s'en quedi una part.
Llavors, parlant de l'AVE espanyol. ADIF, el gestor d'infraestructures ferroviàries d'Espanya, va fer una inversió ingent de caler i temps en l'estació de Sants per fer arribar l'AVE.
Fem un recordatori de Sants. L'any 2003, per dir un any, a Sants hi arribaven els trens de rodalies, mitja distància, llarga distancia i trenhotels de Renfe. Després d'unes obres, complexes llargues i molt molestes pels passatgers i veïns es col.loquen 6 vies d'AVE i 8 d'ample RENFE. Si, Renfe té un ample de via i l'Ave un altre.
Aquestes obres, van ajudar a fer crèixer el descontentament de Catalunya envers Espanya, va fomentar una manifestació pel Dret a Decidir multitudinària i la pèrdua de més d'un milió de passatgers mensuals a l'estació de Sants que a hores d'ara, any 2009, encara no ha recuperat. A més sumem-li les avaries, retrassos, accidents constants de la xarxa de Renfe.
L'estació de Sants, a més a més de la xarxa ferroviària de Renfe, té accés a les línees de metro 3 i 5, i una estació de busos a l'exterior. A part de la zona d'aparcament pel passatgers, taxis i un hotel.
Ara volem fer a la zona de la Sagrera, l'estació intermodal (xulo el nom, eh?) que integra busos, trens i metro. Us sona de res? a més 6 vies d'AVE i 8 de Renfe. Us sona de res? A més a construcció de diferents edificis i hotels. Si, es com un Sants, però amb una gran diferència, es fa tot de zero. I només costa, bé s'ha pressupostat per uns 700 milions d'euros. Després, quan l'acabin, ja es veurà quan ha costat.
I jo dic, penso, si ja tenim una estació de Sants que ha costat un munt, sobretot de problemes, ens cal a Barcelona, una segona estació d'Ave? Madrid no en tenen i tenen molt més volum de trens AVE. No vull dir que haguem de fer el que fan en un altre lloc, però si tindre present les necessitats d'altres llocs i com les resolen. I torno a dir, cal gastar 700 milions d'euros en fer uan estación nova? O es que després tancarem Sants?
No seria millor tindre una bona estació, i ben adaptada a tothom? perque amb una molt petita part es podrien fer uns bons accessos per a disminuïts físics i pels qui porten maletas o envalums.
També es podria invertir aquest caler en millorar les infrestructures de Renfe, desdoblament de la via de Vic, la realització de la linea orbital, o la linea trasnversal, eliminació total dels pasos a nivell, l'accés a totes les estacions i intercambiadors per als minusvàlids....
Crec que aquests 700 milions donarien per a moltíssimes coses relacionades amb la xarxa ferroviària de Renfe.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada