dissabte, 5 de febrer del 2011

Tanca Born12, de Manresa

Bon dia

Cada any compro música, en cd,  per un valor d'uns 200€ o una mica més. Tot i que tinc l'Emule i em baixo de tant en tant quelcom nou, només es per escoltar un grup nou o un àlbum nou i veure si val la pena comprar-lo, música pirata no en tinc; ni en comparteixo la meva.
Perquè em baixo música per escoltar-la? Simplement, perquè a la botiga on vaig a comprar-la no tenen tota la música que surt al mercat. Perquè? Gràcies a vosaltres, discogràfiques, amb l'abús dels drets d'autor i clàusules abusives, molts autors opten per publicar en discogràfiques més humanes o simplement per Internet.
Però per desgràcia, la tenda on compro la música des de fa vint-i-cinc anys tanca a finals de mes. Perquè tanca? Es diu que per la pirateria, un concepte que en discrepo però es igual. En el fons tanca perquè una seria de directius d'empreses musicals, han preferit collar al màxim per treure tans diners com sigui possible. Amb clàusules abusives, preus caríssims i es clar, la gent ha tirat pel dret. Pirateria. Se que part dels meus calers han anat a acomodar el vostre pla de pensions, o d'un viatge superb o d'un cotxe de gran cilindrada. Jo, només vull la música que m'agrada; i vosaltres no m'ho permeteu. Ara, resulta que hauré d'anar més lluny a cerca la música que m'agrada, però dels àlbums de fa 8-10 o 15 anys enrere no en trobaré cap més, perquè a on compro la música, Born 12, no es que en sàpiguen de vendre, es que sobretot, saben que vull o on trobar-ho. Ara resulta que "hauré" d'anar a un Carrefour, on només es venen els àlbums d'uns abusadors dels drets.
Doncs no, sàpiguen, que ara, quan Born12 hagi tancat, no compraré cap cd més, i cercaré la música per Internet.
Delicte? No, em forceu.
No veneu qualitat, només música preformada. Jo vull qualitat, però no sabeu que es.

Quan va començar a sonar el tema de les descàrregues musicals, vau fer el millor que vau poder, acusar-nos de lladres pel fet que ens agrada la música. Altres, com Apple, vam veure una oportunitat i ara guanyen més que vosaltres, me n'alegro. Però en comptes d'espavilar-vos no, vau seguir actuant igual, perquè no us importa la qualitat del producte que veneu, sinó mantenir els guanys.
A més, vau digitalitzar-ho tot i mireu com us va. Perquè no denuncieu les empreses que fan lectors de cd per fer lectors/gravadors de cd d'àudio? Perquè no denuncieu a les empreses que creen reproductors de mp3/mp4? Gràcies a ells, corre tant la música per Internet, en algun lloc o altre la gent s'ho guarda, oi? Segurament, perquè perdríeu. En canvi denunciar a la gent de carrer es ben senzill, oi?

L'amo de Born12 es pare de família, ven qualitat, rebutja la mediocritat i intenta guanyar-se la vida com pot, com tots.

Gràcies a que aquest any mantindreu els vostres ingressos com sigui, Born12 plega i jo, deixo de comprar música.

Fel·licitats.

Per cert, segons el diari "Público" va dir això el dia 1 de febrer d'enguany. Deuria de ser molt bona la poltrona d'EMI...