divendres, 4 de febrer del 2011

Un robatori

L'altre dia, passejant amb una amiga pel parc de la Ciutadella, vam seure una estona en un banc. No explicaré com va anar però a la meva amiga li van robar la bossa de mà.
Després de fer el tràmit de la denuncia als Mossos i d'ajudar a la meva amiga, de tornada pensava que, amb una mica de sort, els enganxaran i aniran a la presó, i s'haurà fet justícia....o no?
Es fer justícia que els que ens han robat hagin anat a la presó però que no s'hagi pogut recuperar el que ens van robar?
L'acte d'empresonar-los ens satisfarà el disgust del robatori? L'angoixa de la meva amiga per no poder avisar a la família per a qui treballa? La meva amiga haurà de fer la documentació nova, car era dins la bossa de mà. Al ser de fora, haurà de fer dos viatges a Madrid, pagar-se el transport, potser hostal i les costes dels tràmits pertinents. Qui li abonara això?

La meva intenció no es acusar a ningú, sinó, fer pensar una mica.
Es justícia que després del mal fet, atrapin els lladres, els condemnin i que els robats no recuperin el que han perdut i que s'hagi de petir un ensurt?

Seria més just que se'ls pogués agafar just abans o en el moment de cometre l'acte? Si es així, fem-ho.