divendres, 9 de setembre del 2011

FGC, RENFE i la potassa

Avui, viatjant amb els FGC, m'he fixat que a l'estació de la RENFE, de Manresa,  hi havia una excavadora carregant potassa a un tren de mercadèries RENFE, que més tard sortirà cap a la seva destinació.
A Sant Vicenç de Castellet, es troben les vies del FGC i RENFE. De fet hi ha un ramal dels FGC que va a parar a unes instal·lacions on abocar la potassa i una cinta transportadora que la recull i l'aboca a un tren de RENFE, actualment en desús.
Tant les mines de potassa, d'Iberpotash, de Súria i de Sallent, tenen llurs ramals FGC per a carregar la potassa que es transportada al port de Barcelona o a la química de Martorell.
Se m'ha ocorregut, i aquí ho plantejo, que es podria eliminar la línia de camions que van de les mines fins a l'estació de la RENFE, augmentant fluïdesa de trànsit i menys CO2 i l'excavadora que recull potassa a l'estació de la RENFE de Manresa i l'aboca al tren; per un tren que anés de les mines a Sant Vicenç de Castellet, aboqués la potassa allí i un tren de mercàderies RENFE la recollís en les instal·lacions de RENFE Sant Vicenç de Castellet.
En quant a infraestructures només cal adequar, o refer de nou, les instal·lacions de descàrrega/càrrega de potassa a Sant Vicenç de Castellet. Les instal·lacions ferroviàries ja hi son i estan en funcionament.
Es crearia alguns llocs de treball al poble i tindríem l'aire una mica més net.

Es possible això?