Es complicat optimitzar el transport de mercaderies quan ja tenim fetes les carreteres o vies de tren. Però podem mirar de millorar el que tenim. Proposaria unir el màxim de poblacions (capitals de provincia - que ja està fet - i capitals de comarca) amb ferrocarril i aquest que circuli a més a més pels polígons industrial. O dit d'una altra manera que totes les capitals de comarca, obviament em refereixo a Catalunya però es possible a una altra regió o país, tinguin una estació de tren. La idea seria fer circular el màxim possible de mercaderies en ferrocarril i d'aquesta repartir-la en camió. Per exemple, una empresa situada a Òdena,ven el producte a Torredembarra; doncs cal que porti el seu producte en camió fins a Igualada, d'allí en tren fins a Tarragona i d'aquí a Torredembarra.
Un sencill exemple, Seat ha contractat a FGC perque transporti els seus cotxes des de la fàbrica fins al port de Barcelona, aixó suposa -si no recordo malament- uns 5000 camions menys que circulen entre la fàbrica de Seat i el port de Barcelona. No necesariament implica que el camioner ha de plegar; es tendiria a fer menys viatges de camions a llarga distància i en canvi augmentaria els de curta distància.
Un sencill exemple, Seat ha contractat a FGC perque transporti els seus cotxes des de la fàbrica fins al port de Barcelona, aixó suposa -si no recordo malament- uns 5000 camions menys que circulen entre la fàbrica de Seat i el port de Barcelona. No necesariament implica que el camioner ha de plegar; es tendiria a fer menys viatges de camions a llarga distància i en canvi augmentaria els de curta distància.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada